« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Nakon prekrasnog Eko-dana nastavili smo s nastavom izvan učionice i pohrlili u prirodu, barem većina.
Klikom na više saznajte što smo sve radili 16.4. na terenskoj nastavi.
Petaši su uobičajeno posjetili Poreč i obišli njegove znamenitosti. Cilj ovog izleta bio je učenike naše škole upoznati sa zavičajem. Želja nam je da učenici vide znamenitosti, institucije koje djeluju na ovom području, da upoznaju kulturnu baštinu i da nauče povijest grada Poreča. Terenska nastava u Poreču započeta je razgledanjem meteorološke stanice i upoznavanjem učenika sa načinom prikupljanja podataka i odašiljanjem istih u nacionalni centar za prikupljanje podataka za cijelu hrvatsku. Druga etapa je bila Institut za poljoprivredu i turizam. U sklopu posjeta institutu učenici su imali prilike razgledati laboratorije za kemijsku analizu maslinovog ulja i vina, kušati maslinovo ulje i razne vrste meda. Nadalje u sklopu Instituta razgledali su pokusne maslinike, nasade smokava, vinograd a imali su prilike vidjeti pokusni nasad divljih šparoga iz cijele Istre. Za kraj djelatnici instituta proveli su nas poučnom stazom Sv. Mauro. Iduća etapa bila je razgledavanje povijesne jezgre grada i posjet Zavičajnom muzeju Poreštine.. U sklopu Eufrazijeve bazilike, koja je zaštićeni spomenik Unesca, razgledali su biskupske dvore, divili se obrisima grada sa starih zidina Eufrazijane, vidjeli mozaike i izložene eksponate. Posjetili su gradsku knjižnicu u kojoj su hodali iznad ostataka rimskih ulica. Iako su sigurno mnogo puta bili u Poreču na ovaj način su dobili sasvim novu perspektivu svog grada.
Šesti razredi posjetili su Antenal na ušću rijeke Mirne. To područje je stanište mnogih vrsta ptica i zato je zaštićeni ornitološki rezervat. Učenici su fotografirali prekrasne bijele labudove, dugonoge rode, razne patke i druge ptice. S učiteljicom biologije i kemije Sabinom Al-samarai uzimali su uzorke vode , mjerili slanoću i kiselost vode, te učili o specifičnostima boćate vode koja ovdje nastaje miješanjem slatke vode rijeke Mirne i slane morske vode. Boćata voda vrlo je bogata životom. Učitelj tehničke kulture Ilija Babić pokazao je učenicima tehniku gradnje maketa kažuna. Kažuni koje su učenici gradili u grupama su ispali prekrasni. Najveselije je ipak bilo peći kobasice na otvorenoj vatri. Učitelj je vatru ogradio kamenjem,a na kraju ju i dobro ugasio vodom,te podućio učenike o opasnostima vatre u prirodi i upozorio da se vatra u prirodi smije paliti samo uz dozvolu vatrogasaca i uz krajnji oprez.
Sedmi razredi pješačili su putovima Parenzane, nekadašnje željezničke pruge koja je povezivala Trst i Poreč. Najprije su stali u Vižinadi i poslušali izlaganje o povijesti Vižinade, parnom stroju i lokomotivi, a zatim krenuti za Oprtalj gdje su slušati predavanje o Parenzani nekad i danas. Od Oprtlja do Završja pješačili su biciklističkom stazom i vratili se autobusom u Tar.
Osmi razredi uživali su u ljepotama rta Kamenjaka. Neki od njih su prošle godine sudjelovali u projektu „Šetnja s dinosaurima“, a sada su svi imali priliku sami ( uz stručno vodstvo djelatnika rta Kamenjak) potražiti otiske dinosaura i fosile. Prošetali su edukativno-rekreacijskom stazom duž koje su postavljeni modeli dinosaura u prirodnoj veličini i brojne edukativne ploče s podacima o nekadašnjim stanovnicima Kamenjaka iz razdoblja Krede. Staza završava na samoj morskoj obali gdje se na pločastim stijenama nalazi 12 kamenih otisaka stopala dinosaura. Naučili su kako su se dinosauri kretali, što su jeli, u koje vrijeme su živjeli i što su fosili.
Četvrtaši su posjetili stanciju Špin i siranu Agrolagune koja se tamo nalazi. Kušali su razne vrste sira koji se tamo proizvode. Siranu okružuju pašnjaci na kojima su učenici vidjeli,ovce,koze, magarce, konje i tipična istarska goveda- boškarine.
Trečaši su se zaputili u Tarsku valu. Putem su promatrali karakteristično bilje primorskoga zavičaja, kao što su masline, zimzeleno grmlje, vazdazeleno drveće: šipak, lijeska, orah, hrast...U daljini su vidjeli i ušće rijeke Mirne u more. Tako su ponovili gradivo Prirode i društva o svom zavičaju.
Prvašići i drugašići su proveli akciju čišćenja u Santa Marini i uredili okoliš male škole u Vabrigi.