2010-11-02 14:14:00 OD POSLUŠNOSTI DO ODGOVORNOSTI
Potaknuti na promišljanja nakon prošlotjednog predavanja Jespera Juula, poznatog dječjeg psihologa i pedagoga, donosimo vam nekoliko ideja koje bi vas mogle potaknuti na razmišljanje o odgojnim metodama koje koristite. Možda i vama kao i nama, može pomoći ako utvrdimo koji odgojni stil koristimo mi, koji su koristili naši roditelji i koji se stil ili učinci očekuju od strane naše okoline.
U svojoj posljednjoj knjizi čiji je naslov jednak naslovu ovoga članka, Juul navodi tri odgojna stila. Do navedene tri tipologije znanstvenici su došli kroz istraživanja i kroz rad s roditeljima. Tri odgojna stila koje Juul navodi su: AUTORITATIVNI , AUTORITARNI i SLOBODNI. Prva su dva vrlo slična po nazivu, ali ne i po značajkama i posljedicama koje ostavljaju na ponašanje djeteta. Razmatrajući posljedice, valja spomenuti da se trebaju uzimati u obzir ne samo one trenutne koje se očituju kod djece, nego i one koje će se očitovati kad djeca postanu odrasle osobe. Roditelji će ostati roditelji i kada njihova djeca postanu roditelji. Tada slijedi ponovni susret s posljedicama primijenjenog odgojnog stila.
U kojem se god stilu prepoznali najvažnija je i najosnovnija polazna točka prepoznavanje metoda koje koristimo. Kada smo uspjeli definirati kako nešto radimo, postoji mogućnost nadopunjavanja ili ispravka ako nismo zadovoljni s nekom metodom. Odgoj djeteta zahtjevniji je i od najzahtjevnijeg fakulteta, naporniji i od najnapornijeg rada. Odgajanje zahtijeva 24-satni angažman i neprekidnoučenje jer su u suprotnom rezultati neumoljivo surovi prema roditeljima. Kako god bilo, odustajanja nema, ali pomoći će uvijek biti. U prilogu se nalazi tabela sa odgojnim stilovima gdje su prikazane značajke svakog od navedenih stilova te njihovi učinci na karakterne osobine i ponašanje djeteta i u mlađoj, a i u odrasloj dobi. I na kraju ukoliko želite čitati još sličnih članaka i imate ideju o kojoj temi želite da pišemo slobodno nas kontaktirajte na mail amadea.draguzet@skole.hr. |
Osnovna škola Tar |